Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

středa 9. července 2008

úterní demonstrace proti radaru

S průběhem úterní demonstrace, které jsem se v Praze opět účastnil, jsem spokojen - až na pár detailů, především tedy s některými komentáři v tisku.



Dost mi třeba vadilo, že na iDNES to opět všechno vypadalo trošku jinak. Rajče, který jakýsi anarchista hodil po Schwarzenberkovi někdy odpoledne, někde úplně jinde, bylo samozřejmě hned spojováno s "odpůrci radaru" a večerní demonstrací. Stejně tak mě tradičně mrzela věta "Přibližně pět set protiradarových aktivistů..", přičemž nás tam bylo samozřejmě podstatně víc - ale na to už si začínám zvykat.
Aspoň že na ČT24 mají trošku soudnosti, tam to publikovali jako "..se podle policejních odhadů sešlo asi 1800 lidí..", což je podstatně blíže realitě.

Co mě naopak nadchlo, tak že jsem asi od půlky průvodu (Václavák -> Hradčanské) bubnoval s teď-už-známým Honzou na buben, což se skandováním davu zní naprosto výborně!
Taky jsem po letech potkal Vášu, takže jsme mohli zajít na pivo a pořešit mimo jiné hru na didgeridoo, na které teď trošku cvičím.

Jen tak pro zajímavost přikládám výsledky posledních dvou průzkumu veřejného mínění:
2. – 9. 4. 2007, Kvótní výběr, Český statistický úřad, Obyvatelstvo ČR ve věku od 15 let, 1011 dotázaných

71% proti umístění
79.5% pro referendum

V únoru téhož roku to bylo 68% proti radaru, dotázaných zhruba stejně.

Kéž by bylo možné udělat pořádný průzkum, dejme tomu milión dotázaných, to by pak už asi o věrohodnosti nenamítal nic ani rýpal typu Pjöterovského (zdravím :)

A ještě malý "vtípek" na konec, kupodivu z iDNES:
Americký radar podepsali na stejném stole jako sovětskou invazi. To je stejně vtipné jako děsivé. V článku jsou pěkné fotky:



zdroje: Centrum pro výzkum veřejného mínění, ČT24, iDNES.cz, NE základnám, tisk na Internetu, galerie na rajce.net (1,2,3)

Žádné komentáře :