Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

úterý 15. července 2014

Proč LEGO začíná být zlé? A co s tím má společného SHELL?

Zdá se, že ropná společnost Shell (s-hell) a hračkářský gigant LEGO umně navazují na rozvíjející se tradici v umění doublethinku.

Klíčová slova: ropa, Shell, peníze, marketing, Arktida.

Cituji greenpeace.cz:
Představte si, že je vám osm let a malujete obrázek Arktidy. Nejsou tam žádné ropné plošiny, obří lodě a ani politici, co se o ni hádají.
Je to jen nekonečné moře a jiskřivý led, který obývají úžasná zvířata a domorodci zvyklí na drsné severské klima, občas sem zavítají stateční badatelé. Arktida je čarovné místo lákající k objevným výpravám a nespoutanému snění.
Aspoň takhle to LEGO podává dětem. Jeho nová arktická stavebnice přináší magický svět za severním polárním kruhem do dětských pokojů. Pomáhá dětem Arktidu poznat a vybudovat si k tomuto místu vztah.
Ale LEGO dětem nevypráví celý příběh. Zamlčuje jim, jak pomáhá Shellu toto krásné a křehké místo ničit. LEGO uzavřelo se Shellem smlouvu...
[1]
zdroj: twitter.com/GreenpeaceCzech
 
Vyzvěte LEGO, aby přestalo čistit Shellu pověst! Petice zde.

Přehledná hezká publikace o problému (v angličtině) zde:

Osobně bojkotuju (tzn. žádné pohonné hmoty ani jiné produkty s jejich logem) Shell už nějakých 5 let či kolik. Proč? Namátkou třeba jen zde:
Upřímně doufám, že LEGO změní svou strategii a spolupráci se SHELLem, protože na LEGU jsem vyrůstal, mám ho rád, a přijde mi škoda, když si takto LEGO koleduje o bojkot, zvláště když se jinak celkem rozumně snaží...

Everything is awesome when you're living on a dream:



Zdroje a odkazy:
[1] http://www.greenpeace.org/czech/cz/blogy/Zmena-klimatu-a-energetika/lego-je-cas-rict-shellu-ne/blog/49777/

Žádné komentáře :