Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

neděle 19. května 2019

Hašek znovu u vlády? To jako vážně? (Proč je tak těžké, aby to bylo (nejen) v naší zemi lepší?! #2)

V únoru 2016 jsem si tu povzdychl v článku "Proč je tak těžké, aby to bylo (nejen) v naší zemi lepší?!"

Od té doby je tu i nadále premiérem zloděj a mafián aspirující na titul "úspěšný berlusconista" Babiš, prezidentem je lhář, manipulátor a buran Zeman, co opakovaně porušuje ústavu, ve vládě je oportunistický xenofobní populista a prvotřídní demagog Okamura... minulý týden jsme protestovali za udržení nezávislé justice (kauza Babiš + Marie Benešová) a nedlouho předtím jsem se dozvěděl, že mediální magnát Soukup se svou propagandistickou demagogickou televizí v níž moderuje 11 pořadů bude kandidovat na prezidenta.

No, a tento týden se dovídám, že se symbol podvratného jednání a bezpáteřní lhář Hašek vrací jako poradce ministra Jana Hamáčka (ČSSD) pro legislativu, veřejnou správu atd.

HE?

Jsem znechucený, takto nějak mi to teď přijde v ČR:
zdroj: www.wereblog.com

Kromě znechucení cítím smutek. Slovo "smutek" je nemístně slabé. Jednání voličů v ČR je tragické. Vy, voliči a podporovatelé (nejen) všech výše tučně jmenovaných, mi kazíte život. A nejen mně. Jsem naštvaný, vyčerpaný, unavený, frustrovaný a smutný. Potřeboval bych žít ve státě, kde se korupční jednání, lhaní a intriky neberou jako samozřejmá součást "hry". Na hry je tu třeba Game of Thrones, ne česká politika. Prosím, už konečně přestaňte volit a jinak podporovat zloděje a lháře, věřím, že ulevíte ve finále nejen nám všem, ale i sobě.

Ano, uvědomuju si, jak tvrdý je předchozí odstavec, a je mi líto, že musím používat tento jazyk, ale jsem v koncích, v koutě, nějak už nevím, co mám dělat - a tak používám šakalí jazyk a nálepkování a odsudky... a dovolil jsem si vás drsně a nevybíravě požádat o změnu chování. Pokud je některá moje nálepka ("zloděj", "lhář"...) nespravedlivá či nesprávná, prosím, napište komentář, rád ji reviduju či odstraním.


Fáze 1 - popírání:

Někteří z vás možná nevěří, že ten či onen je lhář, korupčník, demagog či zloděj. V tom případě si prosím přečtěte o tématu z více zdrojů - abyste svůj nesouhlas s těmito nařčeními mohli obhájit, museli byste např. popřít analýzy policie a kontrolních orgánů EU či ignorovat výroky ústavních odborníků a právníků. Nebo dokonce popřít, že někdo je lhář, přestože důkazy jsou jednoznačné, a dokonce se k tomu sám přiznal. Víte, popíráním skutečnosti lepší život nikomu neuděláte, ani sobě.


Fáze 2 - ok, tak je to pravda, ale ...:

Některým z vás je to možná jedno - jakože sice uznáváte, že Babiš se skutečně dopustil dotačního megapodvodu, a možná i uznáváte, že používá mafiánské praktiky - "no a?", říkáte si, "aspoň to tu ale dává dohromady a dělá pro nás" - upřímně, ruku na srdce - nemyslíte tím spíš "přidává mi na důchod/výplatnici"? Pokud ne, a fakt si myslíte, že odvádí dobrou práci, pak je otázka, co všechno ohavného si podle vás politik může dovolit, když je korupce, lži a podvody málo? Jaké předpoklady podle vás má mít člověk, který má vykonávat veřejně prospěšnou práci státu a jeho občanům (politik)? Co všechno jste schopni odpustit svému oblíbenému politikovi? Kolik ústupků jste schopni udělat, jen aby tam mohl být ON/ONA, protože...?


Fáze 3 - ok, co mám ale teda dělat? nikdo jiný tam není...:

Výborně, pokud jste tady, máme společnou bázi, na které se můžeme potkávat, diskutovat, vyměňovat si názory, a žít občansky zodpovědný život. Osobně nevěřím, že tam "nikdo jiný není", nebo že "není koho jiného volit". Velmi pravděpodobně buď:
a) se prostě jen bojíte podporovat a volit malé strany či kandidáty s tzv. "malými šancemi"
b) nechcete trávit čas studováním a průzkumem a informováním se, tak prostě volíte něco "tradičního"

- oběma bodům se věnuju v článku tipy k volbám do PS 2013, jak správně volit? - tam byste mohli najít inspiraci k řešení.

...


No, a příště už se snad budu konečně věnovat tomu, co je OPRAVDU důležité, a to je environmentální krize (globální změny klimatu, klimatický rozvrat) a celosvětové hnutí Fridays For Future ("pátky za budoucnost"), které má za sebou v ČR už nejméně 2 velké demonstrace (vždy v několika městech současně), a další bude příští pátek znovu (a já tam budu znovu taky). Článek tu mám rozepsaný už dva měsíce, nějak nemůžu najít čas a sílu ho dokončit :(

Žádné komentáře :