Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

čtvrtek 30. května 2019

volby do Europarlamentu 2019 - komentář k výsledkům

Minule jsem apeloval, abyste šli volit. Už je po volbách, zde malý komentář:

1) účast 28,72 % považuji za katastrofální - důkaz toho, že občany ČR nezajímá demokracie, a klidně by se spokojili s jinou formou vlády, např. despotismem (voliči One man show zvané ANO nebo SPD např. zcela zjevně)

2) Piráti se dostali - hurray! - a mají 3 mandáty (škoda, že to není kapku víc).

3) Zelení se nedostali vůbec - to je velmi alarmující, vzhledem k tomu, že pohodová existence lidské rasy na této planetě se chýlí ke konci, a že Zelení jsou tradičně strana, která nejvíce prosazuje a hájí ekologické zájmy směřující k trvalé udržitelnosti.

4) Zvítězila strana s trestně stíhaným premiérem, lhářem, podvodníkem a mafiánem Babišem v čele. ANO, Tragédie.

5) Co tam, proboha, dělá SPD a Komunisti? To je za hranicí mého chápání a totální průser, hlavně v případě Strany Přátel Demagogie.

Dojmy jsem shrnul v obrázku:
zdroj podkladu: https://www.irozhlas.cz/volby/evropsky-parlament-2019
Starostové a nezávislí mi nevadí, KDU asi taky nijak zvlášť, a další strany bez zakroužkování nevím, co to je zač.

6) V květnu 2014 jsem lamentoval a snažil se všelijak ohnout systém, abych mohl v Eurovolbách volit z jiné členské země EU ("Nemáte právo volit" aneb jak se mám cítit "evropanem", když nemůžu bez obstrukcí volit do EP?) - jsem šokován, že problém je stále aktuální (Živě: K volbám přiletí také čeští vojáci z mise v Litvě, v cizině hlasovat nelze) - cože?! V 21. století nejsme schopni či ochotni toto změnit? Cituji se z tehdejšího článku:
Jsem zdrcený. Nasraný. Frustrovaný, unavený, znechucený. Víte totiž, co je jedním z cílů (priorit) (nejen) programu EVS na kterém teď jsem (obecně Erasmus(+), MvA, a dalších programů EU)? Cituji [3]:
"...raising awareness about EU Citizenship and the rights that go with it or stimulating the active participation of young people in EU policy-making ..."
To je prostě absurdní! Chápete to? EU po mě chce, abych se cítil "evropanem", občanem evropy, abych se aktivně zapojoval do politiky... ale zároveň mi to není umožněno!

Díky všem, co jste byli volit. ČR je součástí EU, ať už se to komu líbí, nebo ne. Dokud to tak je, máme podle mě morální povinnost se voleb účastnit. Pokud jste nemohli (a to se samozřejmě může stát), vyřiďte si prosím příště volební průkaz - stačí si vytisknout lejstro, podepsat, a zajít na poštu - pošlou vám to kamkoli si napíšete, a pak volíte odkud chcete.

No, a příště už snad konečně o FFF a Klimatickém hackathonu a dalších důležitých věcech...

Žádné komentáře :