Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

čtvrtek 2. ledna 2020

co dál? (malá reflexe nad dalším osudem tohoto blogu)

Ahoj ,

blogovat je zvláštní - vlastně vůbec netuším, kdo to čte. Je to spíš na škodu, než k užitku, každopádně, abych moc neodběhl, mám tu několik věcí, které bych chtěl sdělit:

  1. Už moc nepřispívám, byť by rozhodně bylo o čem - nějak nemám kapacitu a vlastně ani motivaci.
  2. Četl jsem onehdá pár starých příspěvků - ukazuje se, že vyznívám jako popuzený nasraný frustrovaný občan - přemýšlím teď, proč to tak je... pravděpodobně ze zoufalosti. U těch hodně starých věcí budiž, byl jsem o dost mladší a neměl za sebou různé vzdělávací a seberozvojové záležitosti, co mě v posledních 3 letech výrazně posunuly. Je pro mě zajímavé pozorovat takto z nadhledu, jak prudérně to působí (já působím) - a to i přesto, že mám pravdu a obhajuju správnou věc (mluvím teď o konkrétním trojdílném miniseriálu "Proč podávám stížnosti u ÚOOÚ? Co Telefónica O2, Goldmail a SPAM?")  - rozhodně by šlo komunikovat jinak. Asi by to šlo i bez dalších projevů více či méně skryté agrese. Možná byste mě i měli za sympatičtějšího člověka, a rozhodně by to prospělo mému sociálnímu obrazu. A víte co, jsem rád, že jsem to dělal takto, autenticky a bez kalkulu, a že případná změna teď nastane ne kvůli marketingu a sebeobrazu, ale proto, že jsem se autenticky sám ze své vnitřní podstaty rozhodl to (možná) zkusit už trochu jinak, uvidíme. Asi už nechci být ve veřejném prostoru nasraný aktivista - uvidíme, jestli to zvládnu. Ono to nasrání je fakt těžké překonat a zpracovat, pokud jde o tak vážné věci, jako je ničení planety a života, nebo donebevolajících nespravedlností. Jisté ovšem je, že vhodná forma sdělení velmi pomáhá předání obsahu. A to jsem tu rozhodně nedělal dobře.
  3. Hodně se teď věnuju klimatické krizi, byť o tom nepíšu. Dějou se - konečně - velké věci (např. countdown.ted.com nebo The European Parliament declares climate emergency) - a já jsem u toho poměrně novou, a zdá se i účinnou, prospěšnou a nenasranou formou: faktaoklimatu.cz
  4. mám tu pár rozepsaných článků, které jsem nikdy nezveřejnil, protože čekají na dopsání nějakých detailů - asi to prostě zveřejním i tak.
  5. Dokonce jsem i chvíli zvažoval založení nové platformy, úžeji zaměřené - jen ekologie a trvale udržitelný způsob života - něco z toho, jak žiju a interaguju se světem jen v téhle oblasti - bez tipů a triků na koncerty a stížností na to, že byť občanem EU, nemůžu volit do Europarlamentu. Motvivací je pro mě TEDovské "spread the word" (resp. "ideas worth spreading") - myslím, že dělám spoustu věcí, které můžou někoho inspirovat - je tu řada lidí, kteří chtějí NĚCO dělat, nějak pomoct světu - ale neví jak, kudy...
zdroj: wikimedia, autor: Tomascastelazo

No, uvidíme, co s tím vším. Díky za přízeň, pokud to tu někdo ještě čtete :)

PS: jasně, dalo by se sledovat, jaká je návštěvnost a sledovanost - ale to jsem vypnul, abych chránil vaše soukromí (u těch, co jsou citliví).

Žádné komentáře :