Prohlédněte si blog v dynamickém zobrazení, např. Classic, Magazine, Sidebar, či Timeslide

neděle 7. října 2007

slibovaná "bitka" (z Malagy#15)

Tak, dneska to bude takový mix všeho, co se nedá pořádně nikam zakomponovat. Což ale neznamená, že to bude nezáživné, spíš naopak :)

"Bitka"
Začneme nejstarším tématem, o které byl zájem i v komentářích, takže by ode mě nebylo hezké se k tomu nevyjádřit, a to sice kterak jsme měli konflikt se třemi lehce agresivními španěly..
Bylo to tu noc, kdy jsme byli.. jop, tuším v Roadhouse, kde jsem si byl tradičně nedělně zafoukat a kdy probíhalo rozloučení s přítelem Marty (ten fešný portugalec, co byl u nás na večeři). Po zavření Roadhouse se šlo někam do baru (vyjimečně ne do Urbana, lebo bylo zavřené) na tequilu, což jsem sice zásadně (společně s frantíkem) odmítal, lebo jsme byli unavení a navíc moc nepanákujeme, nicméně.. síly davu byly silnější. No, a tak se s frantíkem v lehkém opojení vracíme neznámými uličkami (jak už jsem říkal, pro mě to byl nový bar) předpokládaným směrem k domovu, vášnivě řešíme životně důležité otázky (hádáme se o názvu a složení [chupitos] - panáků), když v tom do mě z ničeho nic narazí jakýsi španělský výrostek přibližně mého věku. Začnu se rozhlížet, co se děje (vidím celkem tři španěly kterak do nás různě požduchují), přičemž ke strkání přibude jakási průvodní řeč. Jsou dost rozčertění a mluví jakousi turborychlou nadávací andalůzštinou. Snažím se udržovat si potřebný odstup, takže jsem občas nucen "mého" španěla lehce odstrčit jedinou volnou rukou dozadu (periferně vidím, že s frantíkem si to vyřizují druzí dva menší postavy). V jedné ruce mám igelitku s věcma, přes rameno foťák za 30 000,- a přemýšlím, jestli nás chcou okrást nebo znásilnit nebo co, protože rozumět de tak leda "policía" a "amigo". No, a jak se tam tak kolem sebe točíme a jsem neustále provokován různými gesty a strkáním, tak přemýšlím, kterak se dá co nejrychleji zbavit foťáku, aby se pádem na chodník neponičil v případě, že holt bude bitka (s čímž už jsem celkem počítal) a zároveň se snažím agresorovi vysvětlit, že jsem erasmus student a vůbec mu nerozumím, když mluví tak turborychle. Což kupodivu zabere, lehce svou mluvu zpomalí (takže už nemluví turborychle, ale jen extrarychle) a začne mi názorně ukazovat, v čem že mají problém.

Časem pochopím, že "problém" je v tom, že jeden z nich nás mohl srazit na skútru, když jsme přecházeli silnici, což by znamenalo, že by ho policie zavřela. To už jsme nějakou náhodou zase nás všech 5 pohromadě a 5x dokola posloucháme, kterak se španělé překřikují v gestechplném vysvětlování téhož, a sice, že musíme chodit po chodníku a ne po silnici. Což je samo kravina, lebo sme po silnici nešli, ale to jim samozřejmě neříkám a souhlasně přikyvuji, že je to skvělý nápad a že už konečně rozumím, co po nás chtějí. No, a tak se debata blíží ke konci, pěkně jsme si to vysvětlili, objevili jsme zase s frantíkem nový stupeň rychlomluvení a pomalu odcházíme..

A tak už v klidu kráčeje domů přemýšlím, co že se vlastně stalo. Bylo to asi tak, že ono osoba na skůtru kterou jsme potkali když jsme přecházeli silnici nabyla dojmu, že jsme jí vlezli do cesty, a protože náhodou o křižovatku níže potkala dva svoje známé, tak se rozhodla, že nám to ve třech "vysvětlí".

Vsuvka: je 14.12h a frantík právě vstává (totiž šel spát "až" v jednu v noci :)

On je to dost problém všechno popsat, protože to bylo hrozně zmatené, já byl dost překvapený - zamluvený a bez brýlí jda z baru fakt moc neregistruju, co se kolem děje a navíc ta tequila..
Každopádně, od té doby už vždycky když jdu po ulici, tak si dám foťák přes rameno & hlavu (nejen přes rameno) a umístím ho na záda, popřípadě ho dám s ostatníma věcma do batohu, protože v rukách už taky nic nenosím. Dívám se vždycky před sebe a lidem se vyhýbám zásadně tak, abych nikdy neprocházel mezi dvěma osobami. Už je to tak 2 týdny určitě a ještě mě ta paranoia nepřešla :) a doufám, že ani nepřejde, člověk musí být připravený..


No, a protože je to nějak dlouhé, tak zbytek věcí dám do samostatného příspěvku po obědě :)

2 komentáře :

Anonymní řekl(a)...

sakra. ja jsem se tesil, ze jsi tem andaluzskym machum ukazal, ze z ceskych kluku krev nepotece...

Anonymní řekl(a)...

no nevim jestli vam ten chodnik stacil, to zalezi na mnozstvi zkonzumovaneho alkoholu. Asi to nebylo tak strasne protoze pokud by jsi byl uplne na ...... tak se v poho domluvis i turbospanelstinou v Bakiu vam to prece slo uplne krasne:-)
Rada pro priste fotak ulozit bezpecne a jsi prece mistr spanelskeho noze:-) no a byli jen 3 ne:-) staci udelat řizi říz a si v kriminale ty....
Normalni clovek by asi do takove situace asi nedosel, ale ty jsi neco extra takze pocitej ze te jeste nekdo jednou prepadne a asi 2x znasilni.....
ber to pozitivne aspon budes met nejake neorele zazitky...